عیار نمایندگان مجلس آشکار شده/ نماینده واقعی کیست؟!

باید اذعان داشت در نگاه کلی، تفاوت چندانی بین نمایندگان مجلس نیست. بخصوص اینکه تمام نمایندگان در میزان اختیارات و شرح وظایف با هم برابر و یکسان هستند. اما آنچه که تفاوت ما بین نمایندگان را مشهود می سازد آگاهی، فهم درست مساله، پیگیری و شجاعت بر رفع مشکل در فضایی به دور از حاشیه و با خلوص نیت است.
کد خبر : 587
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 - 4:35
بازدید : 3342 بازدید

اکنون بیش از دو سال از عمر مجلس انقلابی یازدهم می گذرد و می شود گفت عیار نمایندگان برای متفکرین و خردورزان تا حدود زیادی روشن شده و سرپل ها و رای دهندگان حرفه ای و نکته سنج از الان می دانند در دوره ی بعد می خواهند به نمایندگان فعلی و قبلی رای بدهند یا خیر؟!

آنطور که بارها محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیز تا الان به تَکرار گفته، این مجلس بیشتر بر نظارت تمرکز دارد تا وضع قوانین جدید.

فضای همکاری صمیمانه فی مابین مجلس و دولت انقلابی به گونه ای بود که کمتر نماینده ای به این مهم فکر میکرد شاید نیاز باشد از تمام ابزارهای نمایندگی برای اصلاح اقدامات، کنترل، خدمت رسانی و سرعت بخشیدن به امور در دولت بهره برد.

باید تاسف خورد به حال نماینده ای که مدام مماشات می کند و در مراوداتش با بخش ها و مسئولین مختلف از کنار کم کاری ها، راحت طلبی ها و سوء نیت ها به آسانی می گذرد او اولا در حق مردم حوزه انتخابیه ثانیا در حق نظام مقدس جهوری اسلامی و ثالثا در دراز مدت در حق جایگاه و اعتبار خویش ظلم می کند و حضورش در آن جایگاه باعث خسران است.

یک نماینده واقعی برای استیفای حقوق مردم از تمام ابزار های نمایندگی بهره می جوید؛ گاهی یک تماس تلفنی ساده کار سازست، گاهی مشکل با ملاقات حضوری و تبیین بیشتر رفع می شود، زمانی با تذکر در صحن علنی مجلس، وقتی با طرح سوال و در پایان هم لازم باشد استیضاح.

سهم خانواده ی یک نماینده دلسوز مردم از وی ناچیز است چون برای رسیدن به هدف والایی خودش را وقف مردم می کند. بارها دیده ایم در نیمه شب با خبرنگاران تماس می گیرد و از آنها میخواهد همان موقع مصاحبه کند و خبرش را بلافاصله ساعات بامدادی منتشر کنند. مسئولین دفاترش شب و روز ندارند و احترام و منافع مردم بر هر چیزی ارجحیت دارد.

او بر عهد و پیمانش در توسعه حوزه انتخابیه اش استوار است و لحظه ای عقب نشینی نمی کند و با مشورت #نخبگان_محلی از تمام ظرفیت ها برای پیگیری موضوعات بهره می برد. گاهی مدیرکلی را فرا می خواند گاهی با یک کارشناس دم خور می شود و موضوعات را از ابعاد مختلف بررسی می نماید.

◀️ قصد تعریف و مبالغه ندارم اما در بین نمایندگان مجلس عیار محمد وحیدی با باقی نمایندگان متفاوت است چراکه او نخستین نماینده ای بود که با دیدی گسترده، اشراف کامل بر موضوع و شجاعتی مثال زدنی باعث شد مجلس انقلابی اولین کارت زرد را به وزیر صمت دولت انقلابی بدهد و پیام محکمی را از سوی مجلس به کابینه ابلاغ کند و متذکر شود که پارلمان برای استیفای حقوق ملت با هیچکسی تعارف ندارد حتی دولتی از جنس خودش انقلابی. وحیدی سد را شکست و اکنون تعداد کارت های زرد دولت به عدد ۳ رسیده و وزرای کشاورزی و ورزش نیز پس از صمت اخطار گرفته اند.

گاهی فرصت دهی به مسئولین باعث فرصت سوزی برای خدمت به مردم می شود! نماینده واقعی بایستی بر تحقق آرمان هایش پا فشاری  کند و ذره ایی از تحقق منافع مردم کوتاه نیاید!!!

استقلال رای نیز یکی دیگر از شاخص های نمایندگان موفق است وکیل ملت هنگامی که به نتیجه ای می رسد و آگاهانه تصمیم می گیرد کمتر کسی می تواند نظرش را برگرداند و منصرفش کند و یا خدا نخواسته با پیشنهادات مختلف و بی شرمانه وسوسه اش کند…

تعالی، پیشرفت و توسعه مردانی راسخ، آگاه، شجاع و پای کار می خواهد. امیداست آحاد مردم و مسئولین دست به دست هم دهیم و برای سرافرازی ایران تلاش کنیم.

۱۴ مرداد ۱۴۰۱

ابوالفضل نیکبخت
مدیر مسئول پایگاه خبری احراز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.