از کالوگا تا ارکان

در این 2 سال دولت سیزدهم مدیریت استان نشان داد که رویکرد خوبی به برقراری ارتباطات خارجی دارد و به دنبال این است که نام خراسان شمالی را از شمال شرقی ایران به گوش جهانیان برساند.
کد خبر : 1114
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 7:10
بازدید : 0 بازدید

ابوالفضل نیکبخت/ از این روست که تمام عیار تلاش می‌کند تا این مهم رخ دهد لذا روزی خبر دیدار با استاندار آخال ترکمنستان را می شنویم و روزی هم از ۹۵ مایلی مسکو و دیدار با استاندار کالوگا خبر می خوانیم.

آنچه که مسلم است مجموعه مدیران عرصه بین المللی استان به همراه استاندار اراده خوبی برای ارتباطات خارجی دارند اما در این میان خوبست به زیرساخت‌های بازرگانی استان هم توجه شود که نیاز ۱۰۰ درصدی به تقویت دارند مواردی همچون تعیین تکلیف توسعه نمایشگاه بین‌المللی مرکز استان که عملا با رکود مواجه شده و پیشرفت و ترقی خاصی در آن دیده نمی شود و از سوی صاحبان آن اقدام مناسبی صورت نمی پذیرد.

نمایشگاه بجنورد با دو سوله ابتدایی و بدون محوطه سازی، نور، سازه های مناسب و زیبایی های بصری فقط نام بین‌المللی را یدک می‌کشد و هیچ انگاره ای از شاخصه های یک نمایشگاه مناسب استانی ندارد چه برسد به بین المللی! ستاد و تقویم نمایشگاهی خاصی ندارد.

نگذریم!

از سازمان توسعه تجارت استان هم صدایی در نمی‌آید چند اعزام به ترکمنستان، روسیه، ایتالیا در دولت قبل و چند جلسه وبیناری با کشورهای آلمان ترکیه آفریقا کل اقدامات این حوزه بوده که مشخصا نتایج ملموسی از آن در دسترس نیست.

اینکه رویکرد مدیریت ارشد استان در تعالی نام استان و طنین انداز شدن آن در گوش کشورهای مختلف است یک موهبت الهی است که از سوی دولت و بومی بودن استاندار نشأت می‌گیرد و باید قدر آن را دانست.

سال ۹۱ با تاسیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه و سال ۹۵ با ارتقا گمرک، اقدامات خوبی برای رشد استان صورت گرفت اما همچنان اتصال راه آهن، خرید واگن‌های قطارهای باری، تقویت پروازهای فرودگاه بجنورد و ارتقا نمایشگاه بین‌المللی، بازگشایی مرز، توسعه آزادراه ها، ارتقا هتلینگ، ارتقا نظام رسانه ای استان در سطح بین المللی و برگزاری رخدادهای بین المللی به میزبانی استان باید جز اولویت ها باشد.

واقعاً در این شرایط و با این محجوری که صادر کنندگان استان دارند اما مجاهدانه کار می‌کنند و برای کشور ارزآوری دارند باید قدرشان را دانست.

امید است بدنه استان با سر همراهی داشته باشد و بتواند در بازه زمانی مشخصی کارها را به سرانجام برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.