از آموزش تا اقتصاد با نماینده مردمی

حوالی ظهر در مجتمع تجاری تفریحی هماگ به هیات همراه نماینده مجلس ملحق شدم.
کد خبر : 432
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 10:08
بازدید : 3344 بازدید

 

به گزارش احراز  http://Ehraaz.ir از تمامی طبقات و کل مساحت زیربنا بازدید کردیم. شهروا مالک ساختمان با حرارت خاصی از بخش های مختلف ساختمان و ایده هایش برای اتمام مرکز تجاری تفریحی هماگ سخن می گفت.

دکتر وحیدی با دقت به توضیحات وی توجه می کرد و گاهی سوالاتی را مطرح می نمود! تعیین تکلیف بدهی به شهرداری بجنورد مورد تقاضای مالک هماگ بود. اینجا بود که نماینده مردم گوشی را برداشت و با شهردار بجنورد تماس گرفت.

علت کندی تعیین تکلیف میزان بدهی را جویا شد و پس از شنیدین سخنان شهردار، از مدیرکل گردشگری استان خواست در اسرع وقت جلسه ای با حضور مسئولین مرتبط تشکیل شود و کار به سرانجام برسد.

اشراف وحیدی بر موضوعات عمرانی و اقتصادی از سوالاتی که مطرح می کرد و توضیح الزامات قانونی که ارائه می داد مشخص بود. وحیدی دیگر وحیدی دو سال قبل نیست این را می شود در کلامش و نوع دیدگاه هایش و اشرافش بر اطلاعات قانونی فهمید.

او پروژه های همتراز و بنام استان های دیگر را مطرح می کند و می گوید خوبی هماگ اینست که هنوز سرمایه اجتماعی خود را دارد و مردم دوست دارند هرچه زودتر این پروژه به بهره برداری برسد.

در خصوص برنامه های انجمن روابط عمومی ایران میخواستم با دکتر صحبت کنم و نظرش را جویا شوم.

پس از بازدید هماگ قرار بود به دیدار رئیس اتاق بازرگانی بروند درد دل های فراوان شهروا و احترامی که دکتر برای اقشار مختلف مردم و سرمایه گذاران قائل است سبب شد قدری دیرتر به جلسه برسیم تقریبا آخرای وقت اداری پنجشنبه.

دکتر از من خواست تا در آن جلسه هم همراهشان باشم. در راه فرصتی دست داد تا موضوعات پیرامون انجمن را مطرح کنم. به اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی بجنورد رسیدیم. پورآبادی رئیس اتاق در دفترش منتظر ورود نماینده ۵ شهرستان استان بود.

آقایان کچرانلو، طراوتی و روحانی دکتر وحیدی را همراهی می کردند برنامه جلسه را آقای روحانی تنظیم کرده بود. صحبت های آقای سعید پورآبادی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی استان شنیدنی بود.

مهمترین خبرش اهدا ۱۰ هزار متر زمین توسط دولت قزاقستان به استان خراسان شمالی بود. تقاضا داشت تا با کمک دکتر وحیدی هرچه سریعتر از این فرصت و امکان برای تاسیس بازارچه ای در این کشور استفاده شود و محصولات استان و ایران در آنجا ارائه شوند.

مالیات، تامین امتیازات آب و برق، اهتمام بیشتر به شرکت های دانش بنیان و تسهیلات از جمله دیگر تقاضاها و مواردی بود که پور آبادی در جلسه مطرح کرد و از نماینده مردم در مجلس استمداد طلبید.

دکتر محمد وحیدی که با طمانینه خاصی به سخنان وی گوش فرا داده بود و هر از چند گاهی نکاتی را در سر رسیدش یادداشت می کرد پاسخ هایی را داد.

از جمله اینکه مجوز احداث ۴ پست برق برای استان اخذ شده که در زمره مصوبات سفر آتی رئیس جمهور عملیاتی خواهد شد. با اینکه وحیدی تخصصش آموزش و پرورش است و عضو کمیسیون اموزش و فناوری مجلس است اما از جایگاه ملی یک نماینده مجلس از مشغولیات فکری اش معیشت مردم، موضوعات اقتصادی و تکمیل زنجیره های تولید در استان می باشد.

او می خواهد به نوعی تسهیلات بانکی بدین سو جهت داده شوند و نقش شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی را بدین جهت مفید و پررنگ می داند.

دکتر محمد وحیدی گردش مالی بانک ها، احیای واحدهای تولیدی نیمه تعطیل، بازگشایی مرز، کمک به شرکت های دانش بنیان از طریق صندوق پژوهش و فناوری، تامین ارز و مواد اولیه کارخانجات استان، گمرکات و تلاش بیشتر کارگروه های تخصصی تولید و تجارت را مد نظر دارد و معتقد است برای رشد و توسعه استان خیلی بیش از اینها باید کار کرد.

او با گستره دیدی که دارد روزهای خوبی را برای استان پیش بینی می کند اگر تمام ارکان حاکمیت و مردم دست به دست هم بدهند و با اتحاد برای سرافرازی ایران و استان کار کنند.

او قدر تلاش های اهالی قلم را نیز می داند و با اهدا لوحی نیز از اینجانب تقدیر می کند.

موفقیت در پیش و مسیرتان هموار باد.

ابوالفضل نیکبخت

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.