استاندار خراسان شمالی خواستار شد:

شتاب بخشی در ساخت بیمارستان راز و جرگلان

استاندار خراسان شمالی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهور خواستار شتاب بخشی در روند ساخت بیمارستان صحرایی ارتش در شهرستان مرزی راز و جرگلان شد.
کد خبر : 299
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 10:28
بازدید : 3515 بازدید

استاندار خراسان شمالی خواستار شتاب بخشی در ساخت بیمارستان راز و جرگلان شدبه گزارش احراز https://www.ehraaz.ir روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد اظهار داشت: شهرستان بجنورد در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد و بیمارستان های استان بدلیل حجم بالای بیماران در برخی از فصول با مشکل مواجه هستند و ساخت بیمارستان صحرایی با شیوع بیماری کرونا در شهرستان راز و جرگلان نیاز فوری است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش های مناسبی در حوزه مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی انجام شده است، افزود: برای کاهش سویه جدید این بیماری و کاهش حجم مراجعان بیمارستان صحرایی با تامین نیروی انسانی تا حد زیادی مشکلات بخش درمان استان به حداقل می رسد.

حسین نژاد ادامه داد: ۳۳ هزار و ۶۵۸ بیمار از ابتدای همه گیری کرونا به مراکز درمانی خراسان شمالی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۲۰ نفر ترخیص و ۲ هزار و ۱۰۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا، در سفر مردادماه سالجاری امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان بجنورد مقرر شد که یک بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی تا یک ماه آینده در راز و جرگلان ساخته شود اما این طرح پس از کش و قوس های فراوان تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در رسانه ها اعلام کرد که این بیمارستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نهم آذرماه جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.