بررسی راهبرد چگونگی تقویت برند استان

 بررسی راهبرد نقش روابط عمومی ها در چگونگی تقویت شهرت و برندینگ استان موضوع جلسه اعضای انجمن روابط عمومی ایران؛ شاخه خراسان شمالی با دکتر بهزاد فر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بود.
کد خبر : 1081
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 5:38
بازدید : 141 بازدید

به گزارش پایگاه خبری احراز http://Ehraaz.ir  موضوعی که به صورت انتزاعی برخی از دستگاه ها و نهادهای صنفی به آن پرداختند اما آن طور که باید و شاید منسجم و قابل ارائه مستند و گزارش عملکرد مناسبی درباره آن وجود ندارد. در نشستی که اعضای انجمن روابط عمومی های استان مهمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودند چالش ها و فرصت های این مهم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دکتر مرتضی بهزاد فر که از مدیران متخصص و دلسوز سازمان برنامه و بودجه کشور است نسبت به ارتقا نام و شهرت استان عرق خاصی دارد و تمام قد از این مهم حمایت می کند این را از فهوای کلام و رویکردش به حوزه روابط عمومی ها به عنوان مرکز ارتباطات سازمان ها می توان دریافت. او معتقد است: باید برنامه منسجمی در سطح ملی برای رویارویی با قدرت رسانه ای دشمن در راستای جهاد تبیین تعریف کنیم و فعالانه وارد عمل شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی به دغدغه منابع مالی حوزه روابط عمومی در تمامی دستگاه های اجرایی اشاره می کند و می گوید: برنامه و بودجه منسجمی در این باره پیش بینی نشده اما به گونه ای مبلغی برای شورای اطلاع رسانی دولت پیش بینی شده تا با تامین اعتبار لازم در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ها قرار گیرد و دستگاه های اجرایی با هماهنگی این اداره کل در قالب شورای اطلاع رسانی اقدام کنند،گرچه این رقم ناچیز است اما برای شروع اتفاق خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در اذهان مردم، خراسان شمالی استانی محروم به تصویر کشیده شده و ذائقه رسانه ای تلخ است افزود: علی رغم پذیرش محرومیت ها ظرفیت ها و اقدامات فراوانی در استان ایجاد شده که به خوبی بیان نشده همانند ارتقا پارک علم و فناوری استان، اجرای طرح تولید منیزیوم در ناحیه صنعتی گرمه، کسب رتبه پنجم در همایش حکمرانی، توسعه گردشگری که همه اینها ناشی از منابع غنی انسانی استان است.

ابوآلفضل نیکبخت “رئیس نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در خراسان شمالی” نیز ضمن اشاره به تاریخچه روابط عمومی ها و انجمن روابط عمومی ایران به موضوع هم افزایی در زمینه ارتباطات و تبلیغات اشاره کرد. به گفته وی با ظرفیت و تجارب نیروهای توانمند واحدهای روابط عمومی در صدد معرفی بیشتر استان در عصر انفجار اطلاعات هستیم و امیدواریم بتوانیم اقدامات مثبتی برای تعالی نام و شهرت استان انجام دهیم.

مهندس نیکبخت به تغییر شرایط و ماهیت روابط عمومی ها در عصر فضای مجازی اشاره کرد که روابط عمومی اکنون مرکز ارتباطاتی است که در کانون برخورد با تمامی ذینفعان سازمان قرار دارد و به نحوی باید ارتباطات آنها را مدیریت کند لذا همین امر کار این واحد را روز به روز با اهمیت تر و سخت تر خواهد کرد. به گفته وی در این شرایط دلسوزان ادارت روابط عمومی دستگاه های اجرایی در تلاشند پرچم استان را بالا ببرند و علی رغم اینکه در حوزه معرفی استان ضعف داریم به دنبال آن هستند تا با تخصص و دانش و با کار مضاعف برای تقویت شهرت و برندینگ استان اقدام مفید به فایده صورت دهند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی انجمن روابط عمومی ایران شاخه خراسان شمالی؛ حمید شایان مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به اهمیت موضوع استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: چشم انداز کشورهای توسعه یافته در حوزه ارتباطات قابل بررسی و اهمیت است و برای پیشرفت در سایر کشورهای کمتر توسعه یافته بایستی زمینه ها را فراهم کرد.

او ادامه داد: انجمن روابط عمومی ایران شاخه خراسان شمالی با پیگیری و مکاتبات مهندس نیکبخت راه اندازی شد و با تشکیل این انجمن درصدد هستیم از حداکثر ظرفیت برای توانمند سازی اعضای روابط عمومی در راستای بیان توانمندی ها و دستاوردهای استان و مدیریت آن استفاده کنیم.

نفیسه اکبرزاده مدیر روابط عمومی شهرداری بجنورد از دیگر اعضای این انجمن با اشاره به مشکلات روابط عمومی ها اظهار داشت: برپایی این انجمن گامی رو به جلو برای اقدامات حرفه ای و تخصصی اطلاع رسانی و تبلیغات خواهد بود و برای پیشبرد برنامه ها باید به فکر پرورش کارمندان متخصص حوزه رسانه و ارتباطات در این واحد ها بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.