استاندار: سفرای کشورهای اکو برای رویداد ۲۰۲۳ به اردبیل سفر می‌کنند

 استاندار اردبیل از آغاز جدی برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در سال جاری خبر داد و گفت: سفرای کشورهای اکو برای رویداد ۲۰۲۳ به این شهر سفر می‌کنند.
کد خبر : 1012
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 8:12
بازدید : 413 بازدید

به گزارش پایگاه خبری احراز http://Ehraaz.ir ، سیدحامد عاملی روز دوشنبه در نشست هماهنگی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اظهار کرد: با توجه به این‌که روزهای ابتدایی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در فصل زمستان قرار داشت، برنامه اصلی و محوری برای این رویداد از آغاز سال جدید در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۴۰۲، کمیته‌های ۶گانه به برگزاری برنامه‌ها در حوزه‌های مربوط اقدام خواهند کرد.

۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اردبیل اختصاص یافت

وی بیان کرد: در یکی از اصلی‌ترین برنامه این رویدادی بین‌المللی نیز استان اردبیل میزبان سفرای کشورهای عضو اکو خواهد بود تا در حوزه‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری نسبت به تعامل و هماهنگی اقدامات لازم صورت گیرد.

عاملی تعریف برنامه‌هایی با ماهیت استانی، ملی و بین‌المللی از سوی دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را لازم دانست و ادامه داد: در همین راستا باید روزهای شاخص برای اجرای برنامه‌ها انتخاب شود.

وی افزود: برگزاری برنامه‌هایی در کشورهای عضو اکو نیز همزمان با روز اردبیل و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل گفت: اعلام جزییات برنامه‌های تعیین‌شده برای افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در ششم، هفتم و هشتم اردیبهشت و همکاری صدا و سیما در پوشش رسانه‌ای آن در سطح ملی مورد تاکید است.

عاملی همچنین با بیان این که استان اردبیل در نوروز امسال ۴۵ درصد بیشتر از نوروز سال گذشته میزبان گردشگران بوده ، اظهار کرد: از نظر رشد حضور گردشگران اردبیل جزو پنج استان اول کشور است.

وی افزود: از ۱۶ اسفند تا ۶ فروردین ماه امسال ۵۵۱ هزار تردد در مبادی ورودی استان اردبیل ثبت شد.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

بر این اساس، برنامه‌های رویداد “اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو” با آغاز سال نو میلادی آغاز شده و تا یک سال آینده ادامه خواهد داشت.

یادآوری می شود: گردهمایی سفرا و روسای اتاق های بازرگانی کشورهای عضو سازمان اکو در سال ۱۳۹۰ در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد و پس از آن مصوبات مربوط به ایجاد شهرک های صنعتی، تاسیس بازارچه و … هیچ وقت اجرایی و پیگیری نشد!!!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.