امیرعبداللهیان به لاوروف: ایران در مورد تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد

وزیر امورخارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای روسی خود با بیان اینکه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها از اصول بنیادین در مناسبات کشورهاست، تاکید کرد: تهران در موضوع احترام به تمامیت ارضی و مباحث حاکمیتی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد. 
کد خبر : 1173
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 4:11
بازدید : 0 بازدید

گفتگوی تلفنی لاوروف با عبداللهیان درباره اجرای توافقات حاصل شده بین دو کشور  – خبرگزاری جمهوری عربی سوریه

در تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه، با امیرعبداللهیان در بعد از ظهر جمعه ۱ دی ۱۴۰۲، آخرین تحولات مربوط به قفقاز جنوبی، اوضاع فلسطین و غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان، با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای نیل به توافق صلح، با اشاره به تبعات منفی مداخلات برخی طرف‌های خارجی در منطقه، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت کشور‌های منطقه تاکید و عنوان نمود کشور‌های منطقه می‌توانند نقش سازنده‌ای برای ایجاد و تضمین صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشته است.

امیرعبداللهیان در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، جزایر سه گانه ایرانی را جز لاینفک تمامیت ارضی ایران دانست و اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از سوی هر طرفی در این خصوص را کاملا مردود می‌داند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.