۱۱ قبضه اسلحه «کلت آمریکایی» در مانه‌وسملقان خراسان‌شمالی کشف و ضبط شد

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی از کشف ۱۱ قبضه اسلحه «کلت کمری» جنگی از نوع آمریکایی و مقادیر زیادی فشنگ و خشاب توسط سربازان گمنام امام زمان(ع) در شهرستان مانه‌وسملقان خبر داد.
کد خبر : 933
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401 - 6:49
بازدید : 2009 بازدید

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir، سیدجواد ایلالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۲ نفر در این رابطه دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد و با تشکیل پرونده قضایی، مراتب در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مطرح و در حال رسیدگی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی ها؛ متهمان اقلام مکشوفه را به منظور تشدید اغتشاشات و راه اندازی پروژه «کشته سازی» و با هدف بهره برداری رسانه ای و روانی دشمن از جریان ناآرامی های اخیر از غرب کشور وارد استان کرده بودند که ۲ عامل اصلی این ماجرا با اشراف به موقع و اقدامات اطلاعاتی و امنیتی در کمترین زمان ممکن، شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی و مشخصا آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی غاصب هدفی جز براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سر نمی پرورانند و کسانی که در این مسیر نقش پیاده نظام دشمن را ایفا می کنند در خصوص عواقب و پیامدهای این قبیل افعال مجرمانه شدیدا هشدار داد.

وی با اشاره به مجازات های پیش بینی شده در قانون در خصوص جرائم علیه امنیت کشور یادآور شد: قانون‌گذار در این خصوص مجازات های بسیار سنگینی برای متعرضان و متعدیان به امنیت و آسایش عمومی در نظر گرفته است، بر این اساس کسانی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور مسلحانه قیام و شورش کنند، به عنوان «محارب» شناخته می شوند و به مجازات اعدام محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی درباره آخرین وضعیت متهمان پرونده نیز گفت: متهمان با صدور قرار قانونی(بازداشت موقت) روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی جهت روشن شدن دیگر ابعاد ماجرا کماکان ادامه دارد.

وی در ادامه از تلاش های شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان در راستای تامین امنیت عمومی شهروندان و کشف و توقیف اقلام ذکر شده و نیز شناسایی و دستگیری متهمان قدردانی کرد.

لازم به ذکر است این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از این نیز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از کشف ۶ قبضه اسلحه کلت کمری جنگی از نوع «کوکا» و مقادیری فشنگ و خشاب و دستگیری یک متهم خبر داده بود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.