سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی :

ارتباطات تجاری استان باید تقویت شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: ۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان فراهم شد و برای بهره‌برداری به بخش خصوصی معرفی می شود.
کد خبر : 728
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 6:12
بازدید : 2014 بازدید

۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی فراهم شد

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir ، ناصر فخر موحدی روز پنجشنبه در جلسه صادرات کالاهای غیر نفتی خراسان شمالی اظهارداشت: دستگاه های مسوول از جمله اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و سایر ارگان های مربوطه باید اطلاعات و داده های مورد نیاز در خصوص این فرصت در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

وی افزود: کالاهای وارداتی استان را باید به سرمایه گذاران معرفی کرد تا این کالاها تامین شود و دستگاه های اقتصادی باید در این خصوص اطلاع رسانی و داده ها را به سرمایه گذاران گزارش دهند.

فخر موحدی بر حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد و ادامه داد: تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه اطلاعات و داده های مورد نیاز را در راستای افزایش تولید و حتی تولیدات جدید در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

وی بر تقویت ارتباطات تجاری با کشورهای مختلف تاکید کرد و افزود: هرچه این مهم افزایش یابد باعث رشد اقتصادی و ارز آورزی برای کشور خواهد شد.

افزایش ۲ محصول در سبد صادراتی استان

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در ادامه گفت: ۲ محصول جدید شیرینی و شکلات وارد سبد صادراتی استان شده است که باید در راستای تولید تنوع این محصولات تلاش شود.

وی با بیان اینکه افزودن کالاهای جدید به سبد صادراتی، اولویت استان است تصریح کرد: برخی از تولید کننده های خراسان شمالی محصول را از سایر گمرکات کشور صادر می کنند که باید این موارد نیز بررسی شود.

فخر موحدی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اعزام هیات تجاری به ترکمنستان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون تفاهم نامه و قراردادهایی از سوی دانشگاه بجنورد، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام شده است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.