سبقت قیمت مرغ از نرخ مصوب در خراسان شمالی

 رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: قیمت گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی بدلیل کاهش تولید به ۶۲ هزار تومان و بالای نرخ مصوب این محصول رسید.  
کد خبر : 718
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 5:44
بازدید : 2617 بازدید

قیمت گوشت مرغ در خراسان‌شمالی به بالای نرخ مصوب رسید

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir حسین قاسم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش تولید مرغ در سالن های مرغداری موجب شد تا قیمت مرغ زنده افزایش یافته و به بیش از نرخ مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برسد.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب مرغ زنده در داخل استان به ازای هر کیلوگرم ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است اما مرغداران به آن تمکین نمی کنند و محصول تولیدی خود را ۴۶ هزار تا ۴۷ هزار تومان عرضه می کنند.

رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد یادآور شد: قیمت مرغ زنده در خارج از استان بالاتر و در استان های همجوار ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد با بیان اینکه قیمت مصوب گوشت مرغ کشتار روز برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است گفت: گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم ۶۰ هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه می شود و در نهایت این محصول با قیمت ۶۲ هزار تا ۶۴ تومان به دست مصرف کننده می رسد.

وی عنوان کرد: روزانه ۲۰ تا ۲۵ تن گوشت مرغ کشتار در بجنورد عرضه می شود که این رقم پنج تن بیش از نیاز مصرف این شهر است.

قاسم زاده یادآور شد: خرده فروشان در بازار این روزهای مرغ کمتر از هفت درصد سود دارند و در مواردی نیز میزان سود آنها به چهار درصد کاهش می یابد، این در حالی است که به لحاظ قانونی، واحدهای صنفی باید دست کم ۱۰ درصد سود داشته باشند.

رییس اتحادیه صنف لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد درباره توزیع گوشت منجمد مرغ در بازار ادامه داد: این محصول به ازای هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان عرضه می شود و محدودیت در این باره وجود ندارد.

۱۰۲ واحد فعال مرغ داری در استان وجود دارد که ظرفیت جوجه ریزی این واحد ها در هر دوره ۲ میلیون و ۸۳۴ هزار قطعه است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.