دو هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود

نماینده عالی دولت روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: این طرح ها در بخش های اقتصادی، کشاورزی، عمران شهری و خدماتی است و با تکمیل و بهره برداری از آنها علاوه بر ایجاد تحول در استان زمینه اشتغال برای شماری از افراد جویای کار منطقه نیز فراهم می شود.
کد خبر : 628
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 6:08
بازدید : 2978 بازدید

 

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir وی تصریح کرد: از مجموع پروژه های هفته دولت در سال جاری ۳۶ پروژه با اعتبار ۹۴۸ میلیارد تومان کلنگ زنی و ۷۰۷ طرح با اعتبار یکهزار میلیارد تومان بهره برداری می شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: تعداد پروژه های هفته دولت در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد و از نظر اعتباری نیز ۲ برابر افزایش یافته است.

به گفته وی؛ هفته دولت سال گذشته ۵۲۵ پروژه با اعتبار ۵۱۷ میلیارد تومان در این استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: آبرسانی رینگ شمالی بجنورد با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، احداث شبکه فرعی و آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی پایاب سد سومبار با ۳۷ میلیارد تومان در راز و جرگلان، شرکت بازیافت فولاد و چدن با بیش از ۶۳ میلیارد تومان در اسفراین، آسفالت راه با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان در فاروج، کارخانه تولید رب و انواع مربا با ۱۵ میلیارد تومان در گرمه، بهینه سازی سوئیچ تلفن ثابت با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در مانه و سملقان از جمله مهمترین طرح های قابل افتتاح در هفته دولت است.

اختصاص یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار 

استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان برای پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد مصوب شد ضمن اینکه فاز دوم پتروشیمی خراسان نیز مورد تاکید و دستور رییس جمهور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۲ مرحله از محل سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته است و مابقی نیز در حال جذب و اقدامات لازم است.

راه اندازی بازارچه صنایع دستی

حسین نژاد بر ایجاد بازارچه صنایع دستی در سطح بوستان های شهرهای بزرگ خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: ایجاد این مهم جزو تاکیدات رییس جمهور در سفر است.

وی تصریح کرد: راه اندازی بازارچه صنایع دستی کمک زیادی به زنان سرپرست خانوار می کند و موجب اشتغال افراد زیادی در استان می شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: تاثیر مثبت صنایع‌دستی و اهمیت آن در اقتصاد جوامع بر هیچ‌کس پوشیده نیست و نقش مهمی بر اقتصاد، اشتغال‌زایی، صادرات، گردشگری و فرهنگ هر کشور دارد و باید این بخش در این خطه هنرپرور تقویت شود.

لزوم مدیریت پساب بجنورد

وی در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده صنایع بزرگ استان از آب خاکستری تاکید کرد و اظهار داشت: صنایع آب بر اگر از پساب استفاده کنند از مشوق‌های دولت نیز بهره‌مند خواهند شد.

استاندار خراسان شمالی به انتقال طرح پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان نیز اشاره ای کرد و گفت: این طرح در سفر رییس جمهور به استان مورد تاکید قرار گرفت تا این صنعت از پساب استفاده کند و چاه های آب شرب را تحویل دهد.

وی در خصوص معطل مانده ایجاد شهرک حمل و نقل بجنورد نیز گفت: این پروژه ۶ سال معطل مانده است چرا که بحث هایی در خصوص حوضه آبریز در محدوده این طرح مطرح و در جریان سیل آب های سطحی با ایجاد کانال قابل ساماندهی و کنترل است.

حسین نژاد در خصوص ساخت بیمارستان جدید راز و جرگلان نیز اظهار داشت: با وجود اینکه این پروژه هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است ولی خوشبختانه در سفر رییس جمهور تصویب شد و فعالیت های اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

وی در ادامه بر ایجاد طرح جامع پسماند بجنورد نیز تاکید کرد و گفت: این طرح در ابتدا به اشتباه مکان یابی شده است و به دنبال مکانی جدید برای این طرح هستیم.

ارتقای مانه به شهرستان 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: پس از پیگیری‌های فراوان، مانه و سملقان به ۲ شهرستان مجزا تقسیم بندی می شود که این امر موجبات تحول در منطقه فراهم می‌کند.

حسن ناهیدی افزود: با توجه به شاخص جمعیتی و سایر فاکتورها بخش مانه در شهرستان مانه و سملقان می تواند به شهرستان تبدیل شود که این موضوع در هیات دولت نیز مطرح است.

وی در خصوص بام صفی آباد نیز گفت: ارتقای صفی آباد به شهرستان مطرح است اما با توجه به اینکه از نظر شاخص جمعیت مشکل دارد، تاکنون به هیات دولت معرفی نشده است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.