مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

امسال حدود ۲ هزار فرهنگی خراسان‌شمالی بازنشسته می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این نهاد گفت: امسال یکهزار و ۷۰۰ فرهنگی در این استان بازنشسته می شوند.
کد خبر : 572
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 4:59
بازدید : 2473 بازدید
امسال حدود ۲ هزار فرهنگی خراسان‌شمالی بازنشسته می‌شوندبه گزارش احرازhttp://Ehraaz.ir ابوالقاسم اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خراسان شمالی دارای ۱۳ هزار و ۶۵۹ نیروی فرهنگی است که یکهزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد تا پایان امسال بازنشسته می شوند.

وی تصریح کرد: از این تعداد فرهنگی در آستانه بازنشستگی؛ ۶۵۹ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: این اداره کل، ۲ هزار و ۱۰۰ نیرو کم دارد که با برگزاری آزمون استخدامی در سالجاری ۵۰ درصد آن جذب و مابقی نیز از طریق نیرو های حق التدریس تامین می شود.

وی عنوان کرد: هفت هزار و ۸۳ نفر در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور از این استان شرکت کردند که از این تعداد  ۷۳۲ نفر به مصاحبه راه یافتند و در نهایت ۳۲۶ نفر پس از مصاحبه استخدامی (از طریق ماده ۲۸) مهر امسال بعد از گذرندان دوره مهارت آموزی جذب می شوند.

اکبری بیان کرد: با برگزاری این آزمون، ۱۸۸ آموزگار ابتدایی، ۱۳ دبیر ادبیات، ۱۶ دبیر تربیت بدنی، ۱۱ دبیر ریاضی، ۱۱ دبیر ادبیات و زبان انگلیسی، ۱۴ دبیر معارف اسلامی، ۱۹ مربی تربیتی مدارس نفر و مابقی در سایر رشته ها جذب می شوند.

وی اضافه کرد: مجموع شرکت کنندگانخراسان شمالی در این آزمون شامل ۷۶ درصد خانم و ۲۴ درصد آقا بودند و بیشترین کد رشته های شغلی مورد نیاز آموزش و پرورش این استان آموزگار ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: مهم‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش برای جذب و استخدام نیروی انسانی، تخصص گرایی و رشته تحصیلی منطبق بر رشته شغلی و گذراندن دوره یکساله آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.