در سه ماهه نخست سالجاری؛

حدود ۲۴ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا در سه ماهه نخست سالجاری از این استان صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل آن ۹۲.۶ درصد افزایش دارد.
کد خبر : 492
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 5:00
بازدید : 1956 بازدید

۲۳.۵ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir سعید پورآبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کرونا در ۲ سال گذشته تاثیر زیادی بر روی صادرات خراسان شمالی گذاشته بود و امسال با راه اندازی خط تولیدهای جدید صنایع بزرگ استان مثل آلومینای جاجرم و فولاد اسفراین میزان صادرات استان افزایش یافت.

به گفته وی؛ از نظر وزنی نیز ۳۲.۸ هزار تن کالا در این مدت از خراسان شمالی صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۵.۹ درصد کاهش داشته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی؛ عمده کالاهای صادراتی استان را شامل محصولات پتروشیمی ( اوره، ملامین، آمونیاک و ازت )، محصولات فولادی، ابزارهای طرح دار پلی استایزن ، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک، گرانول لاستیک کف‌پوش، شمشاد، رز هلندی و انواع گیاهان آپارتمانی،اکسید و شمش آلومینیوم، الکتروموتور و پمپ کولر آبی و سایر کالاهای صنعتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، اتریش، ترکیه، رومانی، آذربایجان، روسیه، ارمنستان و امارات متحده عربی صادر شد.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

پیشتر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اعلام کرده بود که این استان بعد از سیستان و بلوچستان کمترین سطح رفاه در بین استان های کشور داراست.

هم اینک تبادل تجاری خراسان شمالی با ۲۰ کشور انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.