۷ برابر شدن تعداد روزهای هوای آلوده در بجنورد

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بهار امسال کیفت هوای بجنورد در هفت روز از شرایط سالم خارج شد که این رقم در مدت مشابه پارسال یک روز بود.
کد خبر : 479
تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 7:08
بازدید : 2363 بازدید

شمار روزهای هوای آلوده در بجنورد هفت برابر شد به گزارش احراز http://Ehraaz.ir  جواد عمارلو روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهار امسال هوای آسمان بجنورد در ۶ روز برای گروه های حساس ناسالم شد که این رقم در مدت مشابه پارسال یک روز بود همچنین امسال هوای  مرکز استان در یک روز برای تمام گروه ها ناسالم شد که در مدت مشابه پارسال در هیچ روزی در این شرایط قرار نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: بهار امسال کیفیت هوای مرکز استان تحت تاثیر گرد و غبار غرب کشور قرار گرفت و از این رو میزان گرد و غبار در آسمان بیشتر شد و آلودگی هوا افزایش یافت.

عمارلو افزود: بهار امسال مردم بجنورد در ۲۲ روز در هوای پاک استنشاق کردند که این رقم در بهار پارمسال همین تعداد بود.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بهار امسال کیفیت هوای بجنورد در ۶۴ روز در شرایط سالم بود که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷۰ روز ثبت شده است.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ehraaz دوشنبه , ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۲

واقعا راهکار جلوگیری از آلودگی هوا چیست؟