حوادث طبیعی امسال هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان به خراسان شمالی خسارت زد 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال وقوع حادثه های طبیعی در استان یکهزار و ۷۷۶ میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرد که بیشترین آن از ناحیه پدیده خشکسالی بود. 
کد خبر : 271
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 6:43
بازدید : 166 بازدید
حوادث طبیعی امسال هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان به خراسان شمالی خسارت زد 

به گزارش احراز http://www.Ehraaz.ir جواد نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی پدیده خشکسالی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان در استان خسارت به بار آورد که ٨٧۶ میلیارد تومان خسارات از ناحیه سایر حوادث طبیعی از جمله سیل و سرمازدگی و زلزله بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۹۸ هزار هکتار از زمین های زارعی و باغی  استان دچار خشکسالی شد.
وی افزود: وقوع سیل در سال جاری به ۲۷۰ مورد ابنیه فنی در راه ها، ۱۳۵ مورد منابع آبی، هفت هزار و ۷۹۹ هکتار از باغ ها و ۱۱۲ هزار و ۷۷۸ هکتار از زمین های زراعی استان خسارت وارد کرد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع سیل سبب تلف شدن ۷۹۹ راس دام و یکهزار و ۳۲۶ قطعه از طیور شد.
وی با اشاره به وقوع ۲ مورد زلزله خسارت زا در استان گفت: در زلزله بهار و نیز شهریورماه امسال یکهزار و ۴۱۹ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان های فاروج، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت دید.
نظری خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی بیشترین خسارت را از حادثه های طبیعی استان متحمل شده است، سرمازدگی، خشکسالی و وقوع سیل همه ساله خسارت های زیادی به این بخش وارد می کند.
وی افزود: تنها راه جبران خسارت های حادثه های طبیعی به کشاورزان، بیمه و استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزی است بر این اساس از کشاورزان انتظار می رود نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بازسازی مناطق زلزله زده استان هم در حال انجام است و امید می رود با همکاری بانک ها سرعت گیرد.

به گزارش ایرنا وقوع زلزله در اردیبهشت ماه امسال ١٠٠ میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف زیر ساختی وارد کرد که در قالب اعتبارات تملک دارایی به دستگاه ها برای جبران بخشی از خسارات پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، وقوع حوادث طبیعی در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی، زیرساخت‌ها و ابنیه فنی استان خسارت وارد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.