معاون صمت خراسان شمالی:

کمک ۵۰ میلیاردی صنایع به ساخت زائرسرای خراسان شمالی

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: پنج صنعت مادر استان ۵۰ میلیارد ریال به ساخت زائرسرا برای اسکان زائران در جوار حرم مطهر رضوی کمک می‌کنند.
کد خبر : 172
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 4:12
بازدید : 106 بازدید

صنایع خراسان شمالی ۵۰ میلیارد ریال به ساخت زائرسرا کمک می کنند

به گزارش احراز Ehraaz.ir علی اصغر رضازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لوله گستر و فولاد اسفراین، آلومینای جاجرم، آذین فورج اسفراین، پتروشیمی بجنورد و قند شیروان از صنایع مادر خراسان شمالی هستند که در جلسه منابع مالی ساخت زائر سرا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مقرر شد تا بخشی از این هزینه را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: میزان پرداخت هر واحد صنعتی مشخص نیست و باید این صنایع بسته به درآمدزایی سهم خود را در ساخت این طرح مذهبی پرداخت کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این میزان از کمک صنایع در قالب مسوولیت اجتماعی پرداخت می شود، زیرا معتقدیم هر واحد تولیدی و صنعتی مجموعه وظایف و تعهداتی دارد که باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ انجام دهد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در آن دایر است.

ساخت زائرسرا از سال ۱۳۹۵ در شهر مقدس مشهد کلید خورد بر این اساس با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد زمین هایی با موقعیت های مناسب برای احداث زائرسرا برای تمام استان های کشور از طریق قرعه کشی انجام شد.این طرح تاکنون اجرا نشده و استانداری خراسان شمالی درصدد اجرای این طرح است.

پیشتر امام جمعه بجنورد در این زمینه عنوان کرده بود که در مجموع ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این مجموعه نیاز است و قرار بود بخشی از این‌ هزینه از طریق استانداری تامین شود که متاسفانه به دلیل مشکلات و موارد قانونی، زمینه این کار فراهم نشد.

حجت الاسلام رضا نوری گفته بود: زمان مشخصی برای احداث این طرح در نظر گرفته شده که در صورت راکدماندن زمین آن گرفته می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.