قالیباف: ورزش نوعی سرمایه گذاری است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه ورزش نماد فرهنگی کشور هستند، گفت: جوانان ورزشکار ما هم نه تنها سفیران فرهنگی ما در همه کشورهای دنیا هستند، بلکه نماد فرهنگ کشور هم محسوب می‌شوند.
کد خبر : 113
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 8:50
بازدید : 88 بازدید

به گزارش احراز Ehraaz.ir، «محمدباقر قالیباف» روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی که در محل هتل المپیک برگزار شد، ضمن قدردانی از قهرمانان و مدیران زحمت‌کشی که در عرصه سخت کرونا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نظام اسلامی افتخار آفرینی کردند، اظهار کرد: به ویژه پارالمپیکی‌های عزیز و کشتی‌گیران در بخش آزاد و فرنگی که خوش درخشیدند و توانستند افتخار آفرین شوند و شادی را به جوانان کشور هدیه کنند هم خدا قوت می گویم و امیدوارم قدردان این عزیزان باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش یک پدیده چند جانبه است، عنوان کرد: ورزش از یک منظر صنعت و از منظری دیگر پدیده مهم اجتماعی است. چرا که وقتی امروز در مورد مسائل فرهنگی، اوقات فراغت، مسائل سیاسی و همه سطوح از یک محله تا سطح جهانی صحبت می‌شود، ورزش در همه این مسائل می‌درخشد.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: کمتر پدیده‌ای را مانند ورزش می‌توان پیدا کرد که با روح، روان، جسم، فرهنگ و سیاست تنیده نباشد و حتی می‌توان در عرصه سیاست هم به واسطه ورزش فرصت‌های مهمی را خلق کرد.

وی ادامه داد:‌ در ورزش هزینه‌ای وجود ندارد و هر چه در ورزش هست از ابتدا تا انتها سرمایه‌گذاری برای امروز، فردا و آینده است. اما وقتی از این پدیده غفلت شود، هزینه‌های سرسام آوری در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی برای ما به بار می‌آورد که صدها برابر این سرمایه‌گذاری باید آنجا هزینه کنیم و هرگز هم جبران نخواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه اینکه این مسائل را در دوران خدمت خود در نیروی انتظامی و شهرداری تهران که لایه‌های آسیب های اجتماعی،‌ نشاط، سرزندگی را در بخش های مختلف خود دارد به خوبی دیده و لمس کرده است، افزود: این باری است به دوش ما که باید نسبت به آن توجه و هدایت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیشکسوتان نماد فرهنگی کشور هستند، گفت: جوانان ورزشکار ما هم نه تنها سفیران فرهنگی ما در همه کشورهای دنیا هستند، بکه نماد فرهنگ کشور هم محسوب می‌شوند.

وی در عین حال گفت: در هر مسوولیتی که داشتم، از توجه به موضوع ورزش غفلت نکردم و همیشه تلاش کردم نگاه حداکثری که حداقل وظیفه ما است، نسبت به ورزش داشته باشم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.