فرخنده از حساب کتاب جشنواره ها تا پایان سال می گوید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری ۱۱ جشنواره ملی و استانی برای امسال در استان برنامه ریزی شده است که از این تعداد سه جشنواره به صورت ملی است.
کد خبر : 64
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 4:50
بازدید : 185 بازدید

۱۱ جشنواره ملی و استانی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

حسین فرخنده روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: جشنواره روستا و عشایر، جشنواره عکس رضوی و جشنواره فیلم فجر به صورت ملی و جشنواره های موسیقی مقامی، موسیقی جوان و نوجوان،تئاتر و صنعت چاپ به صورت استانی برگزار می شود.

وی در ادامه به پیمایشی که در سطح ملی و استانی در خصوص مطالعه افراد انجام شده، اشاره کرد و گفت: در این پیمایش مردم خراسان شمالی ۴۶ درصد به سوال آیا کتاب می خوانید پاسخ مثبت دادند که در مقایسه با میانگین کشوری ۶ دهم درصد کمتر است.

وی شمار افراد مطالعه کننده کتاب های غیردرسی را نسبت به میانگین کشوری بیشتر دانست و گفت: ۸۲.۵ درصد کتاب های مطالعه شده غیردرسی و ۱۷.۵ درصد، درسی است که میانگین کشوری آن ۷۴.۵ درصد غیر درسی و ۲۵.۵ درصد کتاب های درسی است.

فرخنده اظهار داشت: همچنین براساس پیمایش انجام شده گرایش بیشتر مطالعه کنندگان در استان کتاب های رمان و داستان بوده و کتاب های با موضوع روانشناسی و کتاب های تربیتی و معارف در اولویت دوم و شعر و ادبیات نیز در اولویت سوم افراد بوده است.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.