استاندار خراسان‌شمالی:

۴۵ کیلومتر باقیمانده تعریض محوربجنورد – جنگل گلستان با اعتبارات جدید تکمیل می شود

 استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای ۳۲ پروژه عمرانی جدید در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.
کد خبر : 1001
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 7:36
بازدید : 142 بازدید

انتقاد چندباره استاندار خراسان شمالی از بانک های خصوصی- اخبار خراسان شمالی  - اخبار استانها تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim۸۰۰

 

به گزارش پایگاه خبری احراز http://Ehraaz.ir محمدرضا حسین نژاد صبح امروز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: ۶۲ پروژه در کمیسیون ماده ۲۳ مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته بود که از این تعداد ۳۲ پروژه عمرانی در اولویت تامین اعتبار قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه ها بیشتر در حوزه های بنیاد مسکن، طرح های هادی روستایی، شهرداری ها و بهزیستی است که برخی از آنها در سال ۱۴۰۲ تامین اعتبار خواهند شد.

برای اخذ ردیف اعتبار ملی به منظور اجرای طرح های عمرانی جدید نیاز به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ است.

گفتنی است کمیسیون ماده ۲۳ مرجع بررسی و تصویب طرح های تملک دارایی سرمایه ای ملی است و این کمیسیون دارای دبیرخانه های استانی بوده که به بررسی طرح های جدید پیشنهادی تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی و تغییر مشخصات اصلی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دارای مجوز شامل تغییر عنوان طرح، هدف کمی طرح، حجم عملیات، عنوان دستگاه اجرایی، سال شروع، سال خاتمه، اعتبارات، محل اجرا و مشخصات فنی می پردازد.

همچنین طرحهای ملی و استانی پیشنهادی می بایست صرفاً در چارچوب اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سندچشم انداز جمهوری اسلامی ایران، قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین، قوانین پنج ساله برنامه های توسعه جمهوری اسالمی ایران و مواد (۲۲)و (۲۳) قانون برنامه و بودجه کشور و نظام فنی و اجرایی کشور باشد.

تکمیل محور بجنورد- جنگل گلستان در سال ۱۴۰۲

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: عملیات اجرایی پروژه راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان مدت ها متوقف بود که با تخصیص اعتبارات مصوب سفر دولت به استان فعال شد.

حسین نژاد افزود: اکنون بخش زیادی از محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان به صورت چهار بانده زیر بار ترافیک رفته است و ۴۵ کیلومتر باقی مانده با این منابع تکمیل می شود.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی ها سال ۱۴۰۲ این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

طرح چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان از شریان های اصلی ارتباطی خراسان شمالی به استان های شمالی کشور و تهران محسوب می شود که طرح چهار خطه آن از دهه ۸۰ در دستور کار قرار گرفت که هر بار به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار نیمه کاره ماند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی استان نیز گفت: دولت سعی دارد تا نگاه متوازنی در حوزه توسعه و تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته باشد به گونه ای در سالجاری تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی مرکز خراسان شمالی نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت تا هنرمندان و هنردوستان به زودی از آن بهره مند شوند.

خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که یک میلیون نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.