وزیر فرهنگ:

جشنواره فیلم فجر امسال با قوت برگزار خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از شانزدهین دوره جشنواره سینما حقیقت یکی از علت‌های برگزاری جشنواره‌ها را شناسایی استعدادها و ادامه حمایت از آن‌ها عنوان کرد و گفت: چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز امسال با قوت هرچه تمام‌تر برگزار خواهد شد.
کد خبر : 931
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401 - 6:17
بازدید : 2001 بازدید

وزیر ارشاد: خدمات لازم باید در پلتفرم‌های داخلی لحاظ شود۶۰۰ × ۴۰۰

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه سه شنبه همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره سینما حقیقت با حضور در پردیس سینمایی ملت با اشاره به حواشی پیش آمده در مورد برخی هنرمندان در وقایع اخیر کشور اظهار کرد: بارها در گفتگوهای خود به زیرمجموعه ها هشدار داده ام که جامعه را دو قطبی نکنند، وزارت فرهنگ خود را خانه هنرمندان می داند ولو اینکه دچار مشکلی شده باشند.

وی افزود: با دوستانمان در بخش های مختلف در حال تلاش برای رفع مشکلات هنرمندان هستیم ، تعدادی از آنها رفع مشکل شده و بقیه را هم در چارچوب قانون تا آنجاییکه دستمان برسد کمک خواهیم کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: تلاش می کنیم و امیدواریم این فضای کمی کرخت از حوزه فرهنگ و هنر رخت بربندد، همانگونه که جشنواره حقیقت و فیلم کوتاه به خوبی برگزار شد جشنواره فیلم فجر هم با قوت برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به حضور پررنگ و موثر آثار هنرمندان شهرستان های مختلف در جدیدترین دوره جشنواره سینماحقیقت، این مسئله را جلوه شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی دانست و گفت: عدالت فرهنگی شعار اساسی وزارت فرهنگ در دولت سیزدهم است و بر همین اساس طی یکسال اخیر حمایت های خوبی از مستندسازان مستعد شهرستان های مختلف صورت گرفته است. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز بخش مهمی از فعالیت های خود را به حمایت از آثار فاخر هنرمندان سراسر کشور اختصاص داده است.

وی با بیان این که جشنواره سینماحقیقت نسبت به سال گذشته، هم در بعد داخلی و هم بین الملل رشد چشمگیری را تجربه می کند، ابراز امیدواری کرد این مسیر با قدرت در سال آینده تداوم پیدا کند.

ریل گذاری حمایتی از سینما در برنامه  هفتم توسعه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تمهیدات صورت گرفته برای توجه نهادهای مختلف برای حمایت و پشتیبانی از سینمای مستند گفت: در لایحه بودجه سال آینده، برنامه هفتم توسعه و مصوبات دولت ریل گذاری های خوبی برای حمایت از سینما به ویژه سینمای مستند پیش بینی شده است. به عنوان مثال بر اساس مصوبه دولت، همه دستگاه های دولتی موظف اند تولید مستندهای خود را از طریق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پیگیری کنند. از سوی دیگر وزارت فرهنگ هم به نوبه خود برای جذب بیشترین بودجه برای سینمای مستند تلاش می کند.

اسماعیلی در مورد بستر اکران آثار مستند نیز گفت: در سال های گذشته شاهد اقداماتی چون تاسیس شبکه تخصصی مستند در رسانه ملی بوده ایم که این مسئله زمینه استقبال عموم مردم از آثار مستند را فراهم کرده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این راستا از پیشنهادات کاربردی استقبال می کند تا بتوان از همه امکانات و بسترهای نوین برای دیده شدن آثار مستند و تجربی بهره برد.

عضویت کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور در صندوق اعتباری هنر

وزیر فرهنگ همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از عضویت کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

وی درباره پیگیری وضعیت معیشیت کتابداران پس از دستور رییس جمهور با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ارتقای رفاهیات کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی ما در حوزه فرهنگ حمایت مناسب از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و توسعه کتابخانه‌های عمومی است و از روز اول آغاز به کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این موضوع تأکید شده است.

رئیس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ضرورت حمایت از کتابداران و رفع مشکلات معیشتی آنان گفت: با توجه به مأموریت صندوق اعتباری هنر و با پیشنهاد دبیرکل نهاد این امکان فراهم شده است تا کتابداران به عضویت صندوق اعتباری هنر درآیند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.