دفاع مدیرکل صمت خراسان شمالی از وزیرش

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، تحقق شفافیت و هوشمندسازی را از برنامه های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: "فاطمی امین" در شفافیت و هوشمندسازی این وزارتخانه عملکرد مناسبی داشته است.
کد خبر : 757
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 6:20
بازدید : 3095 بازدید

"فاطمی امین" در هوشمندسازی وزارت صمت عملکرد مناسبی داشته است

به گزارش احراز  http://Ehraaz.ir حسین حاجی بگلو روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اکنون چندین سامانه و پروژه برای خدمات مختلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است که موجب تسهیل در خدمات شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال شفافیت و هوشمندسازی در پرداخت تسهیلات و تامین مالی پروژه های بخش صنعت موجب شد تا از هزینه های اضافی در محل غیر، جلوگیری شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: پیش از این برخی از دریافت کنندگان تسهیلات، آن را در جایی غیر از تولید هزینه می کردند، اما با هوشمند سازی در وزارت صمت، هزینه کردها رصد می شود و امکان صرف آن در جایی غیر از تولید میسر نیست.

وی گفت: هوشمند سازی در مراحل مختلف ثبت، واگذاری معادن و یا سایر فعالیت های معدنی موجب شد تا از دلال بازی، سوءاستفاده و رانت ها در حوزه معدن جلوگیری شود.

حاجی بیگلو ادامه داد: در یک سال گذشته شاهد تحقق رشد اقتصادی به میزان ۵.۱ درصد در بخش صنعت هستیم که این امر نشان از کارآمدی و توانمندی وزارت صمت دارد و در این مدت تراز تجاری مثبت و در سطح کشور میزان ارزش ریالی صادرات از واردات بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: در این استان هم شاهد رشد چشمگیر صادرات و نیز افزایش تراز تجاری هستیم و با تلاش دولت کشورهای هدف صادرات افزایش و مراودات تجاری با کشورهای مختلف به ویژه با کشورهای همسایه رونق یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هزاران معدن پیش از این بلاتکیف بود اما در این دولت با تلاش وزارت صمت، این معادن از بلاتکلیفی خارج و با مزایده به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

وی تثبیت قیمت ها را مصداق دیگری از توانمندی و کارآمدی وزیر صمت عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته مدیریت بر بازار مناسب بوده و قیمت کالاهای مختلف در بازار تثبیت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: د راین شرایط استیضاح وزیر صمت به صلاح مردم نیست و نباید در جامعه ایجاد ناامیدی کرد.

هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.