گشت مدیران فعال‌تر از همیشه خواهد شد

نشست خبری رئیس جمهور با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد و آیت الله رئیسی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر : 631
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 9:24
بازدید : 1181 بازدید
به گزارش احراز http://Ehraaz.ir به نقل از ایرنا؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی در ابتدای نشست خبری با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد تا یکسال به عنوان خدمتگزار مردم عزیز باشیم و در این یک سال با وجود مشکلات و مسایلی که به آنها اشاره می‌کنم همواره عنایت حضرت حق را دیدیم و شکرگزار درگاه خداوند متعال هستیم و تشکر از مردم عزیز و صبور که بسیار با دولت همراهی کردند و همچنین مقام معظم رهبری که با رهنمودها دولت را کمک کردند.از همه دستگاه ها، رسانه ملی و افراد فعال در این عرصه که تلاش کردند فعالیت‌های دولت را تبیین کنند و اگر گره‌های ذهنی موجود را رفع کنند نیز متشکرم.

آیت الله رئیسی گفت: در یکسال اخیر تلاش کردیم و نخستین تغییر رویکردی که ما بر آن تاکید کردیم،توجه به خواست مردم و حضور در میان مردم بود و تاکید بنده و دولت این است که همواره با مردم باشیم که حضور در ۳۱ استان و و بیش از ۵۰ شهر و روستا در راستای همین نگاه انجام شده است. حضور در مجامع کارگری، کشاورزی، تعلیم و تربیت و سایر موارد در همین راستا بوده است و کسانی که ملامت می‌کردند ثمر این حضور در بین مردم چیست و نگران آن بودند، تجربه میان مردم بودن و لذت آن را نچشیده‌اند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات گشت ارشاد مدیران و در کنار آن برقراری امنیت اجتماعی، گفت: من گشت ارشاد مدیران وعده دادم و به آن عمل کردم. گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد و در حال سرکشی در دستگاه‌های مختلف است. نتیجه بعضی از تخلفات به محض گزارش، برکناری خواهد بود که حتی شامل مدیر کل و معاون وزیر است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: در این مدت گزارش‌هایی بوده که توسط دولت پیگیری و تحویل دستگاه قضایی شده است.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: گشت مدیران فعال‌تر از همیشه خواهد شد و فقط برای یقه گرفتن نیست. بلکه برای آن است که مدیری توجه نکند و از بک کاستی غفلت کند، این ارشاد و بازرسی او را متوجه کند. یعنی وقتی گشت وارد دستگاهی می‌شود، حتما به این معنی نیست که فرد فاسدی وجود دارد و اجرای قانون، نبودن فساد و روابط سالم را پیگیری می‌کند.

از شرایط و وضعیت زندگی مردم به صورت روزانه و ساعتی مطلع هستم

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به این پرسش که مردم در راستای وعده‌های دولت، چه زمانی طعم شیرین رویکرد جهادی دولت را خواهند چشید و مهترین کاستی دولت چیست، گفت: از شرایط و وضعیت زندگی مردم به صورت روزانه و ساعتی مطلع هستم. در این مدت زمانی نبوده که به فکر مردم و معیشت آنها نباشم، در این زمینه مبالغه نکردم و این ‌کف وظیفه یک مسئول است.

رییس جمهور مساله معیشت مردم را از ابتدای دولت مورد توجه دانست و گفت: برای مهار تورم و کاهش آن و نظارت بر قیمت کالاها مورد تاکید دولت بوده است‌. اعداد و رقم تورم از شهریور ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۰ در مقایسه با فروردین ۱۴۰۱ کاهشی است که اگر اصلاح اقتصادی نبود، تورم کاهش نمی‌یافت.

آیت‌الله رئیسی افزود: با تخلیه تورم که در اثر اصلاح ارزی ایجاد شده بود، تصمیمات اقتصادی دولت منجر به کاهش تورم و بهبود وضعیت معیشتی شده است.

وی گفت: برخی تصور کردند که رقم یارانه برای کسری بودجه دولت باقی خواهد ماند اما چیزی از آن باقی نمانده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اقدام دولت در اصلاح نظام یارانه‌ها فقر مطلق را در جامعه کاهش داد و بر آن تاثیر داشت، گفت: در خانواده‌هایی به ویژه در روستاها شخصا به من گفتند که تنها با همین یارانه‌ها زندگی می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.