رقابت‌های ورزشی شهرستان‌های قرمز بدون تماشاگر برگزار می‌شود

 مسوول بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی خراسان شمالی گفت: مسابقات ورزشی شهرستان‌های شیروان و بجنورد با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونای این استان بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
کد خبر : 532
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 - 5:04
بازدید : 2131 بازدید

رقابت‌های ورزشی شهرستان‌های قرمز خراسان‌شمالی بدون تماشاگر برگزار می‌شود

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir هادی جودی روز دوشنبه به ایرنا اظهارداشت: این تصمیم بر اساس هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اتخاذ شد و شرایط جدید شیوع کرونا در شهرستان های قرمز ایجاب می کند که هرگونه رقابت ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

وی افزود: همچنین برگزاری هرگونه همایش و تجمع ورزشی مشروط به اخذ مجوز از ستاد کرونای شهرستان ها و کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی خراسان‌شمالی است.

جودی در خصوص نحوه فعالیت‌های ورزشی در دیگر شهرستان‌های خراسان ‌شمالی نیز گفت: فعالیت های ورزشی در این مناطق نیز مشروط به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، تزریق حداقل سه دُز واکسن ورزشکاران و استفاده از ۳۰ درصد اماکن ورزشی است.

وی با اشاره به همکاری باشگاه‌داران در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه باشگاه‌داران زیان های مالی بسیاری از تعطیلی اماکن ورزشی متحمل شده اند ولی ضرورت دارد این همکاری ها را در این شرایط کرونایی بیشتر کنند.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال و ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران استان است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون ۶ موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و به گفته مسوولان علوم پزشکی استان از هفته جاری صدای زنگ موج هفتم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن BA۵ به صدا درآمده است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان؛ کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۲۳ نفر قربانی داشته است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، ۲ شهرستان بجنورد، شیروان در وضیت قرمز، فاروج، اسفراین، مانه و سملقان و گرمه در وضعیت نارنجی و شهرستان های رازوجرگلان و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.