رییس جمهور:

راه اندازی بازارچه مرزی و تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی در اولویت قرار دارد

رییس جمهور گفت: پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی همانند سایر استان های کشور که مردم را رنج می دهد در اولویت قرار دارد و اکنون دولت نهضت اتمام پروژه ها را راه انداخته است سعی در اتمام این طرح ها دارد.
کد خبر : 445
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 7:03
بازدید : 1298 بازدید

رییس جمهور: تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی در اولویت قرار دارد

به گزارش احراز http://Ehraaz.ir  آیت الله رییسی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان شمالی دارای مردمی خونگرم و پرتلاش است که در تمامی عرصه های مختلف انقلاب از جمله دفاع مقدس خوش درخشیده اند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی استانی نوپاست، اگرچه پس از گذشت سالها از تاسیس آن اما همچنان بدلیل محرومیت شرایط یک استان را ندارد.

رییس جمهور افزود: تمامی مسائل و چالش های خراسان شمالی توسط کارشناسان دولت، استاندار و مسوولان مورد بررسی قرار گرفته، که ماحصل این بررسی ها توجه خاص به این استان است.

وی اضافه کرد: پروژه های نیمه تمام مثل سایر استان های کشور خراسان شمالی را نیز رنج می دهد و این دولت جهادی دنبال کلنگ زنی نیست و سعی داریم؛ آنچه را که نیمه تمام است، سامان دهیم.

آیت الله رییسی با بیان اینکه خراسان شمالی قطب کشاورزی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید به بخش کشاورزی رسیدگی شود، ضمن اینکه این استان دارای مرز مشترکی با کشور ترکمنستان است و راه اندازی بازارچه مرزی می تواند بر شرایط اقتصادی این خطه تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: خراسان شمالی دارای چهره های تحصیلکرده و نخبگان زیادی است که اگر شغل درخور شان این استان فراهم شود بیشتر می تواند در توسعه استان تاثیرگذار باشد و گاهی زمینه کار در این استان فراهم نیست و در استان های همجوار فعالیت می کنند.

وی گفت: در سفر به ترکمنستان؛ این کشور نیز تمایل جدی بر فعال شدن بازارچه های مرزی دارند و این بازارچه ها می تواند دادو ستد بین دو کشور را فعال کند.

رییس جمهور ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسل های استان در سال اشتغال و دانش بنیان استفاده و اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: دولت در عرصه های مختلف از تولید حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد  و آنچه را که در پاییتخت و این استان بررسی شد سعی در اجرای مصوبات درخور استان است تا شرایط اقتصادی مردم این خطه بهبود یابد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی، صبح امروز پنجشنبه، دوم تیرماه وارد استان خراسان شمالی شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.