دکتر حسین نژاد: بانک های استان در پرداخت تسهیلات اشتغال تعجیل کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: بانک های استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سرعت بیشتری داشته باشند تا سهیمه های استانی به طور کامل جذب شود.
کد خبر : 349
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 3:46
بازدید : 309 بازدید

 استاندار خراسان شمالی: بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال شتاب کنند

محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی خواهان اعلام به روز آمار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک ها شد.

وی افزود: باید آمار دقیقی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم سقف تعهدات اشتغال را در استان تعیین و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به مصوبه این کارگروه مبنی بر ارجاع پروژه هایی با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان به کارگروه ملی اقتصادی و اشتغال خاطرنشان کرد: پروژه های سنگین هم از طریق کارگروه ملی و هم از طریق کارگروه استانی پیگیری شود تا اگر حتی یک درصد مصوب نشد پرونده در استان پیگیری و تسهیلات دریافت شود.

وی خطاب به متولیان اشتغال و اعضای کارگروه گفت: متقاضیان اشتغالزایی را از دریافت تسهیلات ناامید نکنید و اگر امسال نشد تا سال آینده به تمام پرونده هایی که تصویب شده است تسهیلات بپردازید.

خراسان شمالی استان غیربرخوردار اعلام شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز گفت: تا روز گذشته ۷۹۱ میلیارد تومان پرونده با سرمایه ثابت ۵۸۱ میلیارد تومان و سرمایه در گردش ۲۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۳۳۹ نفر به بانک ها معرفی شده اند.

مجید درخشانی افزود: در هفته جاری وزرات اقتصاد و دارایی کل استان را غیر برخوردار اعلام کرد و اکنون ابهامی در پرداخت تسهیلات توسط بانک ها وجود ندارد بانک ها با توجه به این امر پرداخت تسهیلات را سرعت بخشند و به محض این که برش استانی سهیمه تسهیلات کشور مشخص شد به دبیرخانه اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: کل تسهیلاتی که در قالب تبصره ۱۸ اعلام شده است ۳۲ هزار میلیارد تومان و سهم استان ۳.۴ دهم این مبلغ است و از این رقم ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به وزاتخانه ها تخصیص یافته است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند. نرخ بیکاری در این استان ۱۲درصد و نرخ تورم از میانگین کشور بیشتر است. خراسان شمالی دومین استان فقیر کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.