پاکمهر: راه اندازی بازارچه مرزی خراسان شمالی در سطح ملی پیگیری می شود

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی بازارچه مرزی از اولویت های اقتصادی خراسان شمالی است که در سطح ملی پیگیری می شود.
کد خبر : 278
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 6:05
بازدید : 375 بازدید

نماینده مجلس: راه اندازی بازارچه مرزی خراسان شمالی در سطح ملی پیگیری می شودبه گزارش احراز https://www.ehraaz.ir به نقل از ایرنا، محمد پاکمهر روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خراسان شمالی اظهار داشت: این استان ظرفیت های خوبی در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که با جمع بندی درخواست ها و اعلام آن ها می توان گام به گام به سمت ایجاد کانالی برای ارتقا و افزایش مبادلات بین این استان و ترکمنستان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه گذر مرزی در بحث تولید، نقل و انتقال کالاها وحمل و نقل نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: به رغم تمامی تلاش های انجام شده از سوی مسئولان استانی و ملی اما خراسان شمالی فاقد گذر مرزی است که این یک نقص بزرگ برای استان محسوب می شود.
خراسان شمالی با ترکمنستان ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک بدون معبر باز دارد و از سال ۸۳ تلاش برای گشایش معبر مرزی پرسه شو در حال انجام است اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. جمعیت مرزنشینان استان خراسان شمالی ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.
میزان مبادلات تجاری این استان با ترکمنستان چهار درصد از مجموع مبادلات اقتصادی استان را تشکیل می دهد.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ضعف های تولید کشور مدیریت اقتصاد توسط بخش دولتی است و حل بسیاری از مشکلات اقتصادی با توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل حل است و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود
وی ادامه داد: بخش دولتی نباید به بخش خصوصی به عنوان رقیب نگاه کند و باید بروکراسی های اداری را به حداقل رسانده و حداکثر حمایت را از سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشیم.
پاکمهر افزود: خراسان شمالی دارای استعدادهای فراوان برای سرمایه گذاری است و باید با بهره مندی درست از این ظرفیت ها سطح درآمد استان را بالا ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.