مقام سوم خراسان شمالی در کشتی آلیش

تیم تات خراسان شمالی، نشان سوم نخستین دوره لیگ کشتی آلیش کشور را کسب کرد.
کد خبر : 276
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 5:39
بازدید : 201 بازدید

خراسان شمالی در لیگ کشتی آلیش سوم شد

به گزارش احراز https://www.ehraaz.ir سرمربی تیم تات کشتی آلیش خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات با عنوان «گرامیداشت سردار شهید ورزشکار جواد حاجی خداکرم» با شرکت ۹۱ آلیش کار به میزبانی سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

اسفندیار کاظمی راد با بیان اینکه هشت تیم در این رقابت ها حضور داشتند، افزود: تیم هیات کشتی استان تهران و تیم گلدن هاوس مازندران نیز به ترتیب در سکوی اول و دوم این رقابت ها ایستادند.

وی با اشاره به اینکه آلیش کاران در این دوره در ۶ وزن به رقابت پرداختند، گفت: این دوره از رقابت ها در دو گروه چهار تیمی با شرکت تیم های هیات کشتی تهران، گروه صنعتی تات خراسان شمالی، بازرگانی خزرچوگان، منتخب مهاجرین افغان، زعفران اقنوم خراسان، گلدن هاوس مازندران، مختومقلی فراغی گلستان و سردار شهید جواد حاجی خدا کرم برگزار شد.

آلیش در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن بوده و نام نوعی کشتی به نام «کشتی باشال» هم هست که این رشته در کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان دارای ریشه ای کهن است و در ایران نیز در استان های خراسان، گلستان، مازندران، سمنان و چند منطقه دیگر طرفداران بسیاری دارد.

فعالیت‌های بین‌المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین همگن در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.