صادرات بیش از ۴۲۵ میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به عراق

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند گفت: ۴۲۵ میلیون و۴۰۰ هزار و ۶۰۱ دلار شامل یک میلیون و ۵۵۱ هزار ۹۵۶ تن کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون، از مرز بین‌المللی شلمچه به کشور عراق ترانزیت و صادر شد.
کد خبر : 262
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 9:00
بازدید : 192 بازدید

مسیرهای جدید برای ترانزیت کالا به ترکمنستان

به گزارش احراز www.Ehraaz.ir  به نقل از ایرنا سیدهادی ادریس‌پور روز چهارشنبه به تردد ۳۶هزار و ۱۶۳ دستگاه خودروی عراقی در بارانداز شلمچه برای جابه جایی کالای اشاره داشت و بیان کرد: ۶۳ هزار و ۲۹۷ دستگاه خودرو کالای ایرانی و سه هزار و ۴۳۸ واگن قطار برای جابه‌جایی کالا از ابتدای امسال تاکنون در مرز شلمچه تردد داشتند.

وی عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از مرز شلمچه را مصالح ساختمانی، کلینکر، صیفی‌جات، موادغذایی، مواد شیمیایی، معدنی و فولاد اعلام کرد و گفت: ۸۶ هزار و ۸۵۱ مسافر ایرانی در این مدت از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند و ۷۶ هزار و ۴۴۹ نفر نیز از طریق این مرز به کشور عراق سفر کردند.

ادریس‌پور ادامه داد: در این مدت ۹۶ هزار و ۴۰۹ تبعه خارجی از مرز شلمچه وارد ایران شدند و ۹۲ هزار و ۷۷ نفر تبعه خارجی نیز از این مرز خارج شدند.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند بیان کرد: مبادلات تجاری و صادرات کالا از مرز شلمچه براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت تیم‌های بهداشتی ۲ کشور ایران و عراق در جریان است و مشکلی در صادرات کالا در این گذرگاه مرزی وجود ندارد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.