استعدادهای مدیریتی استان را چه کسی باید معرفی کند؟

دولت ها هر ۴ سال عوض می شوند و این گردش مدیریتی باعث رشد و نمو یک جامعه پویا می شود .
کد خبر : 252
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 7:30
بازدید : 3954 بازدید

در واقع زنده ماندن دولت ها و شاید یکی از رموز ماندگاری و جمهوری اسلامی چرخش مدیریتی است که رهبر انقلاب در موعد انتخابات بر اجرای صحیح و بی نقص آن تاکید دارند و یک قدم هم از متن صریح قانون عقب نشینی نمی کنند.

این جابجایی مدیریتی چندین مزیت دارد ازجمله این مزیت ها ایجاد فرصت برای پرورش مدیران جدید و جوان است.

سوالی که به ذهن متبادر می شود اینست در استانی که حدود ۱۵۰۰ پست مدیریتی از دهیار، بخشدار، فرماندار، مدیرکل، رئیس اداره، معاون و… دارد آیا استاندار به تنهایی می تواند کارآمدترین و مردمی ترین نیروهای همسو را برای تمام این سمت ها شناسایی و برگزیند؟!!

پس چه جایگاه یا چه افرادی می توانند در امر انتخاب مسئولین محلی دلسوزانه ترین مشورت ها را به نماینده عالی دولت بدهند؟!

انتخاب هر مدیر و رئیس در هر دستگاهی آنقدر مهم است که کیفیت ارائه خدمات بطور مستقیم بر رضایت مندی مردم از نظام جمهوری اسلامی تاثیر می گذارد.

بی شک نمایندگان مردم در مجلس می توانند بهترین و صادقانه ترین مشورت ها را با توجه به شبکه ارتباطات مردمی که دارند به استاندار و مدیران کل بدهند و از این حیث کمک کنند تا استعدادهای مدیریتی استان هرز نروند و حق شان ادا شود.

نظر رهبرانقلاب از دخالت نمایندگان در امر عزل و نصب ها از آن روست که برخی از ایشان با توجه به ابزارهای قانونی وزرا را برای انتصاب افراد مدنظرشان تحت فشار قرار می دهند و در واقع دست به باج خواهی میزنند که این فعل نکوهیده است.

اکنون که نمایندگان مشفق جبهه انقلاب بیش از پیش برای توسعه و پیشرفت استان فعال شدن و احساس مسئولیت می کنند باید به شناخت و مشورت ایشان اعتماد کرد و تلاش هایشان را قدر نهاد.

چراکه خط و ربط معرفی افراد برای همه مشخص است و ارزیابی عملکرد منسوبین بزودی در جلوهگاه انتخابات توسط مردم و نخبگان سیاسی اجتماعی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

۱۶ دیماه ۱۴۰۰

ابوالفضل نیکبخت
مدیرمسئول پایگاه خبری احراز.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.