رئیس جمهور ونزوئلا:

تحت تاثیر درایت و رهبری آیت الله خامنه‌ای هستم

مادورو گفت: بسیار تحت تاثیر درایت و رهبری آیت الله خامنه ای هستم و امیدوارم بار دیگر ایشان را در تهران ملاقات کنم.
کد خبر : 232
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 4:16
بازدید : 235 بازدید

مادورو: تحت تاثیر درایت و رهبری آیت الله خامنه‌ای هستم

به گزارش احراز Ehraaz.ir، «نیکلاس مادورو» یکشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با شبکه المیادین اظهار کرد : من بسیار تحت تأثیر آیت الله خامنه ای هستم و هر بار که به ایران می روم دوست دارم با ایشان  صحبت کنم.

وی افزود: آیت الله خامنه ای، رهبری با درایت و بسیار هوشمند هستند لذا امیدوارم  در سفر قریب الوقوع به تهران بار دیگر با ایشان دیدار و گفت و گو کنم.

رئیس جمهور ونزوئلا در این گفت و گو با بیان اینکه رابطه ما با جمهوری اسلامی ایران همیشه و در دوران رییسان جمهوری قبلی و اکنون در دوره ریاست جمهوری «ابراهیم رئیسی» خوب بوده است، افزود: من دو بار تلفنی با آقای «ابراهیم رئیسی»  صحبت کردم و بر سر مجموعه ای از برنامه های جدید به توافق رسیدیم.

وی افزود: کمیته مشترک دو کشور در حال کار روی این پروژه های جدید از جمله شبکه سازی و همکاری ایران و ونزوئلا است.

مادورو اظهار کرد : به دعوت  رئیس جمهوری ایران بزودی به تهران سفر خواهم کرد تا با یکدیگر آشنا شویم و گفت و گو کنیم.

وی افزود: در این سفر توافقنامه ها و اسناد جدیدی را امضا خواهیم کرد تا روند همکاری ها در همه زمینه ها و سطوح مختلف و همکاری دو کشور مستقل و دو کشور مقاوم مانند ایران و ونزوئلا تسریع شود.

شهید سلیمانی 

رئیس جمهوری ونزوئلا در این گفت و گو از شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم نام برد و افزود: من خیلی خوش شانس بودم که سردار «سلیمانی» را شناختم. او بین مارس و آوریل ۲۰۱۹ از ونزوئلا دیدن و با هم صحبت کردیم.

وی با بیان این‌که ما در بحبوحه بحران حمله کشورهای غربی و امپریالیست‌ به سیستم برق ونزوئلا بودیم که دو ماه آن را به تعطیلی کشاند، افزود: در آن زمان «سلیمانی» به ونزوئلا آمد و در مورد زمینه های مختلف همکاری از جمله بحث سیستم برق گفت و گو کردیم و هرچه با ایشان صحبت کردیم اجرا شد.

مادورو گفت: سردار سلیمانی سرحال و به زندگی خوشبین بود و خدا را شکر می کنم که با او آشنا شدم. این مرد با تروریسم و ‌جنایتکاران تروریست خونخواری که به مردم و محور مقاومت حمله کردند، مقابله کرد.

وی افزود: من خبر ترور سردار سلیمانی را از طریق «  رودریگز» معاون رئیس جمهوری دریافت کردم که به من گفت اخباری در مورد احتمال ترور سرلشکر یا قهرمان سلیمانی منتشر شده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه وقتی آن جنایت هولناک را دیدم که دستور انجام آن در کاخ سفید صادر شده است، باور کردنی نبود، افزود: بشریت باید از این جنایات هولناک درس بگیرد.

وی با طرح این سوال که آیا این همان دنیایی است که ما در آینده برای بشریت می خواهیم؟ افزود: جهانی که در آن شاهدیم که چگونه از سوی کاخ سفید دستور ترور یک قهرمان که در همه این منطقه از عراق گرفته تا ایران، سوریه و لبنان با تروریسم مبارزه کرده است.  آیا این همان دنیایی است که ما می خواهیم؟ … نه، دنیایی که مردم می خواهند، دنیای صلح و احترام و حاکمیت قانون بین الملل است و این نمی تواند دنیای جنون افراط گرایی باشد.

مادورو اضافه کرد:  نه اینطوری نمی شود، باید یک بار دیگر صدای خود را در محکومیت جنایت ترور این شهید، قهرمان مردم، سردار سلیمانی بلند کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.