ماراتن تعیین استاندار خراسان شمالی ادامه دارد/نظر نمایندگان مجلس

با گذشت حدود 4 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم هنوز استاندار جدید خراسان شمالی منصوب نشده است.
کد خبر : 107
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 6:05
بازدید : 108 بازدید

جدی‌ترین گزینه استانداری خراسان شمالی در دولت سیزدهم + سوابق

به گزارش احراز Ehraaz.ir روند کند انتصابات در دولت سیزدهم تا آنجایی پیش رفته که نماینده ولی فقیه خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در خطبه های اخیر نماز جمعه به آن انتقاد کرد.

از طرفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی تمام قد خواهان انتصاب استاندار بومی هستند و مداوم در مصاحبه ها و مذاکرات خود پیگیر افراد توانمند و کارآمد بومی در این سمت می باشند.

گروه های سیاسی، احزاب، رسانه ها و شخصیت های مردمی همه بر انتصاب استاندار توانمند بومی تاکید دارند و معتقدند با منصوب شدن مدیری بومی و آشنا به زوایای پیدا و نهان استان شرایط خراسان شمالی برای پیشرفت و توسعه مهیا تر خواهد بود.

 

امان‌الله حسین پور: گزینه انتخابی پشت‌میزنشین نباشد

نماینده مردم اسفراین ضمن انتقاد به کندی انتصابات در این باره می گوید: گزینه انتخابی باید فردی جهادی باشد و پشت‌میزنشین نباشد و بین مردم برود و گره‌گشایی کند، استان‌های محروم معمولاً یک فرد جهادی لازم دارند و شناخت در کنار جهادی و توانمند بودن می‌تواند معیار اصلی باشد حالا فرد می‌تواند بومی و غیربومی باشد که  اگر کسانی در این شاخص‌ها یکسان باشند اولویت با فرد بومی است.خواهان تسریع در معرفی استانداری خراسان‌شمالی هستیم/استاندار آینده باید شناخت کافی از استان داشته باشد

 

وی می افزاید: ده‌ها گزینه تاکنون برای این استان مطرح‌شده ولی متأسفانه هنوز قطعیت کامل وجود ندارد که کدام‌یک استاندار می‌شود و منتظر تصمیم دولت هستیم.

نماینده بجنورد: رئیسی سایه پدرخوانده ها را از سر استان کم کند

دکتر محمد وحیدی با انتقاد از تاخیر در تعیین استاندار خراسان شمالی گفت: برخی پدرخوانده های پایتخت نشین گزینه هایی را برای استانداری معرفی می کنند که در حد فرمانداری هم نیستند و آیت الله رییسی باید اجازه ورود به این افراد را ندهد. ۱۸ سال از زمان تاسیس استان می گذرد و دولت باید سایه مدیران پروازی و رزومه ساز را از سر استان کم کند.

محمد وحیدی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

وی با بیان اینکه آقای رییسی بیشترین رای را به نسبت مشارکت و جمعیت از استان خراسان شمالی اخذ کرده افزود: این حق مردم ما نیست که در شاخص های فلاکت و تورم رتبه های بالای کشور را داشته باشیم و با این وجود کرسی استانداری را به فردی غیرتوانمند و بدون تسلط بر استان تعلق دهیم.
وحیدی افزود: در دولت اول روحانی با اینکه وی رای بالایی در خراسان شمالی نداشت اما از گزینه بومی گرچه ضعیف برای تصدی استانداری استفاده نمود و اکنون در دولت قوی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی به طرق اولی استاندار خراسان شمالی از بین گزینه های بومیِ توانمند استان منصوب شود.

پاکمهر: نیروی بومی حق تقدم دارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انسانی یکی از مهمترین سرمایه های ماندگار و ارزشمند هر جامعه است؛ بر این اساس در نظر مشورتی مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار، گزینه بومی حق تقدم دارد.

سید محمد پاکمهر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
وی با اشاره به شاخص های ضعیف اقتصادی در استان، بیان کرد: استاندار آتی باید با رویکرد تحولی در حوزه اقتصادی و معیشتی و اشتغال و کار آفرینی معرفی شود.
پاکمهر افزود: نمایندگان استان نیز وحدت خوبی داشته و به دنبال توسعه استان هستند؛ اما متأسفانه برخی عوامل در فضای مجازی دنبال تفرقه و تخریب نمایندگان هستند و مطالبی کاملاً خلاف واقع منتشر کرده و فضای رسانه ای را مسموم می کنند.

علی جدی: استاندار خراسان شمالی شخصیتی جوان و بومی باشد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخاب استاندار خراسان شمالی نباید جریانات و افراد سیاسی دخیل باشند گفت: متاسفانه برخی از پدرخوانده‌های استان به دنبال این هستند که افراد و لیست خود را در استان به عنوان مدیریت عالی تحمیل کنند که دولت باید در این زمینه دقت کنند و این نکته نیز به وزیر کشور گوشزد شد.

نماینده شیروان: مجلس، توهین به اشخاص را نمی‌پذیرد - ایرنا

وی در پایان اضافه کرد: اگر وزارت کشور در خصوص انتخاب استاندار خراسان شمالی به گزینه‌ای خارج از لیست ۵ نفره رسید قطعاً باید این گزینه شخصیتی جوان، بومی باشد تا با شناخت کافی از مسائل و مشکلات استان بتواند گره ای از مشکلات مردم را در خراسان شمالی باز کند.

 

بدون شک در شرایط فعلی بایستی اذعان داشت که نماینده عالی دولت اگر از پشتوانه مردمی خوبی بهره مند شود بهتر و با سهولت بیشتری می تواند استان را در مسیر تعالی اداره کند و امور را پیش برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.