سهم یک درصدی کشاورزی خراسان شمالی از صادرات

به گزارش احراز Ehraaz.ir سعید پورآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی در این مدت را ۹۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۸۴.۷ درصد و از نظر وزنی ۸۶.۹ درصد کاهش داشته است. وی

کد خبر : 84
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 5:19
بازدید : 135 بازدید

سهم صادرات بخش کشاورزی خراسان شمالی یک درصد است

به گزارش احراز Ehraaz.ir سعید پورآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی در این مدت را ۹۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۸۴.۷ درصد و از نظر وزنی ۸۶.۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع این میزان صادرات  بیش از ۸۰۰ هزار دلار با وزن ۱۵ هزار تن مربوط به مواد غذایی و کمتر از یکهزار دلار با وزن  یکهزار تن مربوط به محصولات کشاورزی است.

وی گفت: محصولات غذایی و کشاورزی که در سال جاری صادر شده اند شامل ماکارونی، بذر ذرت، رب گوجه فرنگی، زعفران، خربزه، گل کلم، برنج دانه زرد، کلم پیچ، کرفس بوده است.

به گزارش ایرنا در ۶ ماه نخست سال گذشته  ۹۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از این استان صادر شده بود.

پورآبادی با تاکید بر توسعه صادرات محصولات غیرنفتی به ویژه تولیدات کشاورزی و فراورده های آن، اظهار داشت: هم اینک برای صادرات ۲ تن زعفران رایزنی ها انجام شده است، این میزان زعفران با برند شاه جهان با بسته بندی مناسب در فاروج است که به زودی به برخی از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا صادر خواهد شد.

در مجموع ۷۰ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی قابلیت ذخیره سازی، نگهداری و فراوری دارد.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی را شامل می شود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.