Ehraaz.ir
سرویس یادداشت | کد خبر: 8365
تاریخ انتشار: 1395/09/24 - 11:44:06

پارکینگ طبقاتی بجنورد از نگاه یک شهروند

احراز، سالهاست که بحث پارکینگ طبقاتی بجنورد بعنوان اولویت اصلی تعدادی از اعضای شورای شهر بجنورد و سیاسیون قرار گرفته است بطوریکه مهمترین دغدغه و مطالبه اکثریت شورا در مواجه با استانداران اخیر اجرای پارکینگ طبقاتی بوده است.
پارکینگ طبقاتی بجنورد از نگاه یک شهروند,احراز
داریوش خسریاور: 
 
... و شاهد به دادگاه رفتن بسیاری از دست اندرکاران آن از شهردار و اعضای شورای شهر و پیمانکار گرفته تا شهروندانی که نسبت به اجرای آن انتقاد داشتند و از جمله عوامل اختلاف شهردار قبل با شورا شد .
با توجه به مطرح شدن مجدد اجرای پارکینگ طبقاتی در کمسیون ماده 5 و تصویب مشروط در صورت تایید مشاور شهرساز لازم می دانم پیشنهاداتی را به عنوان وظیفه شهروندی به مسئولین ارائه نمایم : 
- با توجه به موقعیت محل اجرای پارکینگ طبقاتی در تلاقی خیابان طالقانی و خیابان شریعتی، همانطور که شهروندان مستحضر هستند گره ترافیکی این منطقه با توجه به اینکه هنوز واحد تجاری جدیدی به آن اضافه نشده همیشه وجود داشته و برای دسترسی به پارکینگ از کوچه دکتر حکمتی گاهاً بیش از نیم ساعت وقت رانندگان گرفته می شود حال تصور اینکه بیش از دویست واحد تجاری جدید و شش طبقه پارکینگ بعلاوه مراجعین به سایر نقاط تجاری در محدوه پارکینگ را تصور کنید که قصد استفاده از پارکینگ را داشته باشند سوالی که بوجود می آید این است که آیا ورودی و خروجی پارکینگ پاسخگوی این حجم مراجعین خواهد بود؟
در ثانی با توجه به اینکه از برنامه های آینده شهری بجنورد تبدیل خیابان محدوده میدان شهید به چهارراه مخابرات به پیاده رو همانند بازار تهران و خیابان استقلال استانبول می باشد کوچه حکمتی چگونه جوابگوی حجم ترافیک بوجود آمده خواهد شد؟
با توجه به اینکه سرمایه گذار در زمان توافق شهرداری با مالکین مجاور پارکینگ حاضر شده است قبل از انتخاب بعنوان پیمانکار مبلغ مورد نظر را از سوی شهرداری به مالکین پرداخت نماید ومبلغ نه میلیارد تومان از سرمایه ایشان در این چند سال بلوکه شده است و در مناقصه برگزار شده تنها متقاضی اجرای پروژه بوده است راهکاری انتخاب شود که علاوه بر اینکه منافع ایشان بعنوان سرمایه گذار بومی که حاضر شده اند سرمایه شان در استان سرمایه گذاری شود که جای تقدیر و تشکر دارد تامین شودو همچنین منافع شهروندان نیز در بلند مدت تامین گردد لذا پیشنهاد می کنم :
1- با توجه به دسترسی مناسب زمینهای پادگان سابق ارتش ، بافت فرسوده در زمینهای خیابان منصور حصاری ، بافت فرسوده واقع در پشت مسجد انقلاب ، گاراژهای واقع درخیابان امام مابین چهارراه قیام و میدان کارگر و ... که بخاطر دسترسی راحت تر و در راستای آبادی بافت های فرسوده شهر بعنوان سایت جایگزین انتخاب شود و با سرمایه گذار تهاتر صورت گیرد و نسبت به سرمایه گذاری و خواب سرمایه با نظر کارشناسی هر کدام از این املاک که از نظر متخصصان شهرسازی تایید شد در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.
2- ترافیک موجود در چهارراه مخابرات حاصل تجمیع مطب پزشکان در کوچه دکتر حکمتی و حوالی آن می باشد تمهیدادت و مشوق هایی جهت انتقال پزشکان به نقاط مختلف شهر که دسترسی بهتری دارد در قالب کلینک های تخصصی که پزشکان سهامدار آن باشند.
3- با توجه به اینکه جمعیت شهرستان در سال های آینده بیش از وضع موجود خواهد شد تمهیداتی باید صورت گیرد که جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا راهکارهایی اتخاذ گردد که ضمن تقویت ناوگان نقلیه عمومی از خارج کردن وسیله نقلیه شخصی تا حد امکان جلوگیری شود.
4- شهرهای توسعه یافته دنیا همچون لندن سیاست هایی را در سال های اخیر بکار گرفته اند که در هسته مرکزی تا حد امکان ماشین شخصی وارد نشود که باعث آلودگی و ترافیک گردد پس سعی کنیم با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرو مجدد سعی و خطا نداشته باشیم.
ودرپایان تاکید می کنم که این نظر شخصی بنده می باشد و تصمیم متخصصان شهرسازی و مدیریت شهری را ارجح بر نظر خود می دانم و امیدوارم با استفاده از نظرات کارشناسی فضای عقلانیت و دور شدن از فضای احساسی در جامعه ما تقویت شود.
شهروند خدمتگزار
برچسب ها: احراز ،

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر